strefa simple banner
simpleOd wielu lat dostawcy systemów IT do planowania produkcji prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych funkcji i algorytmów do optymalizacji procesu produkcji. Niewątpliwie szybki rozwój gospodarki stawia przed firmami produkcyjnymi nowe wyzwania. Klienci chcą składać indywidualne, często spersonalizowane zamówienia (idealnym przykładem jest branża meblarska), oczekują krótkich terminów realizacji i jakości na odpowiednim poziomie.

simpleW wielu firmach produkcyjnych, szpitalach, uczelniach, instytutach i innych organizacjach występuje działalność pomocnicza. Z reguły działalność pomocnicza prowadzona jest przez wydzielone komórki organizacyjne. Ewidencja kosztów działalności pomocniczej może być prowadzona wyłącznie na poziomie poszczególnych komórek organizacyjnych stanowiących Miejsca Powstawania Kosztów, jak i również na poziomie zleceń działalności pomocniczej.

E-faktura – nowy standard w zamówieniach publicznych

simpleFaktura elektroniczna – znana również jako e-faktura – od dawna funkcjonuje w obrocie gospodarczym. Obok elektronicznych zamówień stała się naturalną konsekwencją zastosowania internetu w usprawnianiu procesów biznesowych i automatyzacji przepływu danych między uczestnikami życia gospodarczego. Jako jego nieodłączny element e-faktura doczekała się zapisów w ustawie o podatku od towarów i usług z 11 marca 2004 roku.

simpleUrządzenia mobilne (smartfony, tablety czy laptopy) to jedne z najczęściej wykorzystywanych kanałów służących do codziennej komunikacji. To także najbardziej popularna i dostępna technologia, zapewniająca usprawnienie codziennej pracy jak np.: zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi sprzętu, awariami czy różnego rodzaju incydentami.

simpleSpółka SIMPLE podpisała kolejny na przestrzeni zaledwie kilku ostatnich tygodni kontrakt na dostarczenie i wdrożenie systemu do zarządzania uczelnią. Zawarta z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu umowa obejmuje dostawę systemu SIMPLE.EDU w części administracyjno-zarządczej wraz z Portalem Pracowniczym, Elektronicznym Obiegiem Dokumentów i Kontrolingiem. Wartość kontraktu to blisko 12 mln zł.

simpleSpółka SIMPLE, jak wiele znanych firm z branży IT, rozpoczynała swoją działalność w garażu, gdzie jeden z założycieli wraz z przyjaciółmi stworzyli pierwsze oferowane przez nas rozwiązanie. Dziś - 30 lat później jako Grupa Kapitałowa dostarczany autorskie systemy i aplikacje do największych i najbardziej znanych firm i instytucji, wspierając rozwój krajowej gospodarki. Z okazji 30-lecia działalności przygotowaliśmy dla Użytkowników i Klientów Grupy wiele nowości!

simpleGK SIMPLE współpracująca od 30 lat z jednostkami ochrony zdrowia, zawarła kolejny kontrakt obejmujący kompleksową informatyzację szpitala. Projekt „Wdrożenie e-zdrowia w SPZZOZ w Janowie Lubelskim” obejmie dostawę Zintegrowanego Systemu Informatycznego z konfiguracją zarówno w części medycznej, jak i administracyjno-zarządczej wraz z rozbudową sieci teleinformatycznej. SIMPLE zadba również o platformę sprzętową, umożliwiającą wprowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, e-usług i pracę personelu szpitala przy użyciu urządzeń mobilnych. Wartość kontraktu to ponad 3 mln zł brutto.

simpleOd czasów reformy ZUS i pojawienia się tzw. III filarów, na rynku istnieje szereg instytucji oferujących opcje oszczędzania środków na przyszłe emerytury. Ich usługi kierowane były również w stronę pracodawców, którym oferowały dodatkowe bonusy z gwarancją zysków z racji inwestowania w fundusze kapitałowe. Od kilku miesięcy coraz częściej słyszymy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, jako alternatywie zastępującej III filar.


Zoptymalizuj budowę planu kont - usprawnij ewidencję zdarzeń gospodarczych i obsługę sprawozdawczości

simpleOptymalnie zbudowany plan kont to podstawowe narzędzie każdej organizacji, umożliwiające nie tylko realizację wymogów związanych ze sprawozdawczością urzędową, ale przede wszystkim zapewniające sprawne przeprowadzenie analiz biznesowych, kluczowych w procesie zarządzania i podejmowania decyzji. W związku z ustawowymi zmianami obsługi sprawozdań w wersji elektronicznej warto zastanowić się nad optymalizacją budowy planu kont. Wartością dodaną takiej optymalizacji, oprócz szybszego przygotowania danych do sprawozdań, jest uproszczenie obsługi dekretacji dokumentów oraz utworzenie dodatkowych wymiarów wykorzystywanych w przekrojowej analizie danych. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla celów rachunkowości zarządczej, międzynarodowej lub analizy wskaźnikowej.

simpleSprawna i szybka identyfikacja pochodzenia partii surowców i materiałów zużytych do wyprodukowania wyrobów gotowych staje się coraz bardziej istotnym zagadnieniem. Co więcej, równie ważnym elementem w procesie produkcyjnym jest identyfikacja partii wyrobów sprzedanych konkretnemu odbiorcy. Identyfikacja źródła pochodzenia surowców, czy materiałów, które w trakcie procesu produkcyjnego okazały się wadliwe, bardzo ułatwia proces reklamacji oraz wycofania z rynku produktów wadliwych, niespełniających wymaganych norm jakościowych. Ten aspekt jest szczególnie ważny w przypadku firm z branż, gdzie taki produkt może stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia.

simpleJaka jest przyszłość systemów informatycznych w ochronie zdrowia, jak sprostać wymaganiom w zakresie dostępności do danych? Zapraszamy do materiału przygotowanego przez Marka Dynowskiego – Eksperta oraz Prezesa Zarządu Spółki Medinet Systemy Informatyczne z GRUPY KAPITAŁOWEJ SIMPLE.

simpleSIMPLE pozyskało kolejnego klienta z segmentu edukacyjnego. Spółka dostarczy i przeprowadzi wdrożenie dedykowane szkolnictwu wyższemu rozwiązania SIMPLE.EDU w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku.Wartość kontraktu obejmującego wdrożenie systemu w części dziekanatowej to ponad 1,4 mln zł brutto. W najbliższym czasie SIMPLE spodziewa się finalizacji kolejnych przetargów.

Przygotuj Uczelnie na wymogi JEDNOLITEGO SYSTEMU ANTYPLAGIATOWEGO

simpleZgodnie z nowelizacją ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym począwszy od roku akademickiego 2018/2019 Uczelnie będą zobligowane do weryfikacji pisemnych prac dyplomowych poprzez wykorzystanie Jednolitego Systemu Antyplagiatowego [JSA]. W praktyce wymusza to na Uczelniach konieczność sprawdzenia każdej pisemnej pracy dyplomowej (licencjackiej i magisterskiej) pod kątem ochrony praw autorskich. Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy, który tworzy JSA, deklaruje pełne produkcyjne uruchomienie systemu w styczniu 2019 r.

SIMPLE wdroży zintegrowany system ERP dedykowany uczelni za ponad 2 mln zł

simpleDo grona ponad 80 szkół wyższych, które wybrały rozwiązanie firmy SIMPLE dołączyła również Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie. W ramach zawartego kontraktu Spółka dostarczy i wdroży zintegrowany system informatyczny zarówno w części dziekanatowej, jak i administracyjno-zarządczej o łącznej wartości przekraczającej 2 mln zł. To już kolejny kontrakt z publicznego rynku edukacyjnego pozyskany przez Spółkę w ciągu ostatnich kilku tygodni.

Od czego rozpocząć implementację koncepcji Przemysł 4.0 - część 2

simpleChoć niewiele polskich firm jest gotowych na kompleksowe wdrożenie idei Przemysłu 4.0 warto już teraz rozpocząć proces implementacji i automatyzacji poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa. W pierwszej części naszego cyklu artykułów o wsparciu systemu ERP w realizacji wizji Przemysłu 4.0 mówiliśmy o początku tej drogi i korzyściach płynących z automatyzacji procesu obsługi zamówień od odbiorców.

Jak zwiększyć zysk operacyjny w firmie produkcyjnej?

simpleZwiększenie zysku w firmie produkcyjnej możemy osiągnąć głównie poprzez obniżenie kosztów produkcji i skuteczną politykę sprzedaży. Wiąże się to z promowaniem wyrobów zapewniających realizację najwyższych marży oraz pełnym wykorzystaniem mocy produkcyjnych. Prowadzenie skutecznej polityki sprzedaży nie jest możliwe bez rzetelnej informacji o rzeczywistych kosztach produkcji na poziomie poszczególnych wyrobów.

Od czego rozpocząć implementację koncepcji Przemysł 4.0 - część 1

simplePrzemysł 4.0 to ogólna koncepcja odnosząca się do idei integracji inteligentnych maszyn, systemów i ludzi. Coraz powszechniejsza automatyzacja z zaawansowanym przetwarzaniem i wymianą danych pozwala bardziej optymalnie zarządzać procesami produkcyjnymi oraz zwiększać wydajność wytwarzanych produktów. Ręczna analiza tak dużych zbiorów danych jest niemożliwa, dlatego tak istotne znaczenie ma integracja poszczególnych elementów całej infrastruktury. I tu z pomocą przychodzi Internet Rzeczy (IoT), a nawet bardziej jego przemysłowa odmiana (IIoT).

simpleSpółka SIMPLE z sukcesem przeprowadziła i ukończyła kompleksowe wdrożenie systemu ERP, realizując tym samym kolejny kontrakt w sektorze publicznego rynku zdrowia. 

Zarządzanie wirtualnym magazynem zasobów IT

simpleZarządzanie zasobami IT z pozoru może wydawać się bardzo prostym procesem, jednak tak samo jak w przypadku pozostałych obszarów firmy może być prowadzony poprawnie i skutecznie bądź nieefektywnie. Niestety wciąż w wielu spółkach opiera się on w najlepszym wypadku na arkuszach Excel ale najczęściej jako dokumentacja wyłącznie w formie papierowej. Takie podejście powoduje, że wyciągnięcie jakiejkolwiek wiarygodnej informacji musi być wykonywane ręcznie co jest bardzo czasochłonne.

Jak zminimalizować ilość braków w procesie produkcji

simpleWiele firm ma problemy z minimalizacją ilości braków, występujących w trakcie procesów produkcyjnych. Wadliwe produkty z jednej strony zwiększają koszty produkcji, a z drugiej angażują dodatkowy potencjał wytwórczy do procesów naprawy braków naprawialnych. W efekcie utrzymanie planowanej marży, ani terminów dostarczenia zlecenia nie jest możliwe. Zatem jak zminimalizować poziom braków i to nawet o 45%?

Optymalizuj stany magazynowe - popraw płynność finansową

simpleTermin „płynność finansowa” jest w każdej firmie odmieniany przez wszystkie przypadki, niezależnie od tego w jakiej branży owa organizacja funkcjonuje. To ona świadczy o kondycji spółki i bezpośrednio wpływa na zdolność do terminowego regulowania zobowiązań zarówno wobec dostawców, jak i pracowników. Na stan finansów wpływa wiele czynników, a każda firma może wykonać szereg działań prowadzących do jego poprawy. Jednym z nich jest optymalizacja stanów magazynowych, dzięki której można zmniejszyć wartość stale przetrzymywanych surowców i półproduktów nawet o 60%.

Kontroluj cash flow z mobilnym obiegiem faktur i dokumentów projektowych

simpleWiele firm projektowych, mimo wykorzystania systemów klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem, ma problemy ze sprawnym prowadzeniem i nadzorem nad realizacją zadań. Często jest to spowodowane brakiem właściwego obiegu faktur kosztowych i dokumentów powiązanych z prowadzoną inwestycją. Niepodpisane protokoły, niekompletne karty pracy, czy wreszcie brak informacji o „właścicielu” faktury, która „znikąd” pojawiła się w kancelarii firmy to tylko kilka wybranych przykładów. Oczywiście rynek oferuje całą masę systemów do elektronicznego obiegu dokumentów, który można zintegrować z posiadanym rozwiązaniem ERP. Jednak w wielu przypadkach ich funkcjonalność i koszty, związane z wdrożeniem i utrzymaniem dodatkowego systemu, są zbyt duże jak na możliwości i potrzeby firm projektowych.

Nowoczesne aplikacje zwiększają atrakcyjność uczelni dla studentów

simpleSmartfony są obecnie najczęściej kupowanym urządzeniem na świecie. Firma Counterpoint opublikowała statystyki, z których wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2018 roku ich globalna sprzedaż przekroczyła 360 mln sztuk. Nowe technologie umożliwiają stały dostęp do portalów społecznościowych, czy potrzebnych nam aplikacji, bez których często nie wyobrażamy sobie już sprawnego funkcjonowania w biznesie i życiu codziennym. Jesteśmy przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do informacji i danych oraz wykonywania transakcji w dowolnym miejscu i czasie.

Simple prezentuje nową aplikację dla uczelni mStudent SIMPLE.EDU

simpleAplikacja przyśpiesza proces spływania należności od studentów, ogranicza koszty i czas osobistej obsługi w dziekanacie i na wydziałach. Dzięki temu rozwiązaniu uczelnie wyższe zyskują skuteczną i bezpieczną komunikację ze studentami oraz element wyróżniający, dostosowany do ich identyfikacji wizualnej.

ZSMOPL - czyli jakie obowiązki i zmiany czekają branżę farmaceutyczną

simpleZ dniem 1 lipca 2018 roku zaczyna obowiązywać nowelizacja ustawy Prawo farmaceutyczne, która wprowadza obowiązek informacyjny dotyczący obrotu produktami leczniczymi przez podmioty odpowiedzialne. Pod pojęciem obowiązku informacyjnego rozumiane jest elektroniczne przekazywanie wymaganych ustawą komunikatów w określonej formie, standardzie i zakresie informacyjnym. Co ważne raportowanie musi odbywać się w trybie codziennym, a obowiązkiem tym objęci zostaną wszyscy producenci oraz przedsiębiorcy, prowadzący hurtowy i detaliczny obrót produktami leczniczymi. W celu gromadzenia i przetwarzania komunikatów do życia powołany został Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi, powszechnie znany jako ZSMOPL.

Czy Twój szpital jest gotowy na codzienne raportowanie w ramach ZSMOPL?

simpleJuż od 1 lipca tego roku zacznie obowiązywać raportowanie do centralnego systemu obrotu lekami, które obejmie w podobnym stopniu zarówno hurtownie farmaceutyczne, jak i apteki i działy farmacji działające w szpitalach. Jego powołanie ma zapobiec, a w najgorszym wypadku ograniczyć nielegalny obrót lekami i środkami farmaceutycznymi w kraju. Co ważne - szczegółowe raportowanie musi odbywać się w cyklu codziennym.

Popraw płynność finansową – skróć czas spływania należności

simpleW działaniu każdej organizacji niezbędna jest bieżąca i skuteczna kontrola terminów płatności swoich należności. Każde opóźnienie może znacząco wpłynąć na płynność finansową oraz stałe zobowiązania spółki, a co za tym idzie jej wiarygodność. Oczywiście w przypadku występowania problemów z terminowością płatności naszych kontrahentów można wystosować notę odsetkową, ale należy przy tym pamiętać, że istnieje szereg wcześniejszych działań, które może wykonać spółka dla przyspieszenia i zautomatyzowania ściągania należności. Zwłaszcza, że opóźnienie w płatności może być tylko zaniedbaniem, a nie celowym działaniem.

Zarządzanie Jakością – obsługa klientów i dostawców

simpleJakość świadczonych usług to nieodłączny aspekt każdej działalności gospodarczej. To właśnie między innymi od oceny jakości oraz postrzegania przez jej pryzmat firmy i jej oferty w dużej mierze zależy pozycja konkurencyjna na rynku. Ma ona bezpośredni wpływ i odbicie w cenie i służy budowaniu przewagi konkurencyjnej. Bardzo często słyszy się stwierdzenie o korzystnym lub niekorzystnym „przeliczniku ceny do jakości”.

Zarządzanie finansami projektu – dlaczego Excel to za mało

simpleW dzisiejszych czasach prowadzenie biznesu opiera się na sprawnym zarządzaniu danymi. W przypadku działalności o profilu projektowym ich właściwe gromadzenie i bieżąca analiza jest podstawą efektywnego realizowania każdego zlecenia. Wiele firm wykorzystuje do tego celu jedynie możliwości Excela, ale czy są świadome ograniczeń i zagrożeń jakie się z tym wiążą?

Efektywne zarządzanie harmonogramem projektu – czyli jak dobrać narzędzia informatyczne do własnych potrzeb

simpleProjekt to zagadnienie złożone i istnieje wiele czynników wpływających zarówno na potencjał osiągnięcia sukcesu, jak i mówiąc potocznie „utopienie’ całego przedsięwzięcia. Jednym z kluczowych elementów jest harmonogram oraz możliwość śledzenia jego realizacji. Źle zaplanowany może zniweczyć inne dobre decyzje i spowodować, że cały projekt trudniej będzie zakończyć sukcesem. Jak dobrać odpowiednie narzędzie informatyczne do własnych potrzeb? Czym się kierować i na co trzeba zwrócić uwagę? Zapraszamy do materiału Andrzeja Seroczyńskiego – Eksperta i Product Managera obszaru Zarządzanie Projektami w SIMPLE S.A.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

Back to top